Alex Ikilikians mission og fremgangsmåde

Alex brænder for at hjælpe mennesker med at blive fri for smerter, sygdomme og ubalancer, og er passioneret omkring at skabe understøttende rammer for trivsel og livskvalitet for den enkelte, både i hverdagen og arbejdslivet.

Fælles for hans tilbud er, at han tager sig tid til at lytte, for at danne sig en helhedsforståelse for situationen, og forbindelsen mellem de fysiske, psykiske og sociale forhold, og de symptomer, sygdomme eller problemstillinger den enkelte står med.

Via dybtgående behandlinger, arbejder han for at skabe kontakt mellem krop og psyke, og hjælper personen med at give slip på spændinger, ophobede og automatiske tanker og følelser.

Behandlingerne bliver suppleret med inspiration til hvad den enkelte selv kan gøre for at styrke sin fysiske, psykiske og følelsesmæssige balance.

353.jpg

Alex Ikilikian er klinisk psykolog, akupunktør, healer, musiker og foredragsholder

og har flere års erfaring med at behandle en række fysiske og psykiske sygdomme og ubalancer i egen praksis.

Endvidere har han erfaringer med at arbejde med psykisk sårbare mennesker inden for et socialpsykiatrisk bo- og behandlingstilbud.

I de senere år har han brugt en del af sin tid på deltagelse i sundhedsmesser og afholdelse af foredrag og workshops på forskellige arbejdspladser.

På baggrund af hans mangeårige kliniske erfaringer, har han udviklet en behandlingsmetode, som

tager udgangspunkt i best practice fra udvalgte traditioner inden for psykoterapi, akupunktur, akupressur, lydhealing, healings-massage, hypnoterapi og naturmedicin.

Praksiserfaringer fra forskellige behandlingstraditioner er blevet udbygget med

nye diagnosticerings- og behandlingsteknikker, der er unikke for netop denne nye metode.

Metoden bliver kaldt Ikilikian- metode eller i en kort form iki-metoden.

Samtidig med at bruge metoden i sit terapeutiske arbejde,

er Alex i gang med at tilrettelægge en uddannelse for terapeuter og andre interesserede der kan få gavn af brugen af iki-metoden.

Overordnet set bygger

Iki-metoden på holistiske principper, hvor man arbejder med såvel de synlige, symptomer som med de dybere, ubevidste årsager.

En særlig del af Iki-metoden omhandler lydhealing, som gør det muligt at få adgang til underbevidstheden og cellehukommelsen, der normalt er uden for bevidsthedens rækkevidde.

Iki-metoden kan bruges mod akutte og kroniske fysiske og psykiske sygdomme samt behandling

Erfaringer viser, at Iki-metoden skaber gode resultater i behandling af muskel- og skeletsygdomme mave-tarm lidelser, hjerte-kar- sygdomme, luftvejslidelser, hudsygdomme og psykiske sygdomme.

Metoden er desuden særlig effektiv til at lindre smerter, forløse traumer, afhjælpe afhængighed

og hjælpe med at bearbejde sorg.

Alex tilbyder således behandlinger efter Iki-metoden, psykologsamtaler, akupunktur, supervision på arbejdspladsen samt

foredrag og workshops inden for en række emneområder, for sidst nævnte- pris efter aftale.

Kandidat i psykologi (2013), Københavns Universitet

Certificeret akupunktør (2003), Nordic School of Traditional Chinese Medicine